Практичний семінар “Ефективне використання Керівних принципів ОЕСР Національними контактними пунктами (НКП). Розвиток потенціалу та взаємодія для Північного, Балтійського та Українського громадянського суспільства та НКП”, м. Утрехт, Королівство Нідерланди

Відповідно до запрошення Організації економічного співробітництва та розвитку та за підтримки проекту “Розбудова спроможності Національного контактного пункту”, який реалізується Центром “Розвиток Корпоративної соціальної відповідальності” за підтримки Посольства Королівства Нідерланди в Україні українська делегація від НКП взяла участь у семінарі. До складу делегації увийшли: Купчук М. В, заступник начальника відділу формування інвестиційної політики департаменту залучення інвестицій, секретарем Національного контактного пункту України, Ремізов А. В., головний спеціалістй відділу розвитку підприємництва управління підприємництва департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики, член Міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення діяльності НКП, Саприкіна М.А., керівниця Центру “Розвиток КСВ”, член Міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення діяльності НКП.

Програмою семінару було передбачено участь у інтерактивній груповій роботі та пленарний обмін думками з важливих питань, що стосуються роботи Національних контактних пунктів.

В ході семінару учасників було поділено на групи, кожна з яких розглядала конкретний кейс щодо порушення Керівних принципів ОЕСР. Під час дискусій відбулось ознайомлення з основними складовими процедури розгляду НКП специфічних випадків. Зокрема розглядались такі важливі питання, як підготовка скарги та основні елементи успішної скарги, на що необхідно звертати увагу при початковій оцінці скарги, куди подавати документи та координація роботи НКП країни-господаря; балансування прозорості та конфіденційності під час розгляду скарг; елементи успішного посередництва тощо.

Унікальність семінару полягала в тому, що під час роботи було залучено представників з різних країн, до дискусій залучені представники різних організацій, під час розгляду увага зосереджувалась на різних секторах та типах скарг, учасники мали різний досвід роботи в рамках Керівних принципів ОЕСР, різні терміни заснування НКП, різний досвід у поданні та розгляді скарг. У зв’язку з цим учасники мали унікальну можливість щодо розвитку потенціалу шляхом навчання один у одного, розвитку взаємного партнерства та гармонізації практик. Отже робота в групах проводилась шляхом обміну думками, з урахуванням думки інших зацікавлених сторін, таких як профспілки та громадські організації.

Після участі у семінарі з’явилося більш чітке розуміння складових процедури розгляду специфічних випадків, необхідності посилення довіри між НКП та недержавними органами, залучення та тісної співпраці з професійними спілками та громадськими організаціями, проведення більш активної роботи щодо популяризації Керівних принципів ОЕСР та надання роз’яснень щодо мети та важливості роботи НКП, ознайомлення з усіма процедурними елементами розгляду специфічних випадків. Також в рамках семінару відбулось налагодження контактів з представниками НКП інших країн, недержавних органів та громадських організацій, зокрема Індії, Швейцарії, Нідерландів, Норвегії, Латвії, Естонії, Литви тощо.