Другий «Форум відповідального бізнесу»

5 жовтня у Києві відбувся другий «Форум відповідального бізнесу». Організаторами заходу виступили Центр «Розвиток КСВ» спільно з Національним контактним пунктом при Мінекономрозвитку України за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні. Представники Мінекономрозвитку, українських і міжнародних компаній ділилися ключовими засадами для успішної роботи сучасного українського підприємства. Форум розпочався доповідями представників Мінекономрозвитку про допомогу Керівних принципів ОЕСР у побудові соціальної відповідальності бізнесу і про роботу Національних контактних пунктів (НКП). Так, основою роботи компанії має стати розробка стратегії сталого розвитку, звітування, врахування прав людини, турбота про довкілля та сподивачів, належне корпоративне управління, робота з трудовим колективом. При цьому будь-яке організація, яка помітила порушення керівних принципів міжнародної організації, може подати скаргу до НКП та отримати допомогу з вирішення проблемного питання за допомогою експертів.

Також Центром «Розвиток КСВ» були представлені результати досліджень «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності в Україні» й «Індекс прозорості компаній в Україні-2018». Тож, 83% компаній впроваджують політику КСВ, проте лише половина з них має чітку стратегію. При цьому інформацію про свою соціально відповідальну діяльність висвітлює лише 21,7% українських компаній. Топ-10 найбільш прозорих вітчизняних компаній, згідно з Індексом прозорості 2017 року, розкривають її на 62,3%. Показник розміщення нефінансових звітів також надзвичайно низький – 16 зі 100 компаній розміщують цю інформацію на своєму сайті.

Учасники Форуму активно обговорювали проблеми відповідальної поведінки бізнесу на панельній дискусії за участі керівниці Офісу розвитку експорту, заступника Директора ЄБА, представників Американської Торгової палати та Департаментів економічної стратегії та макроекономічного прогнозування Мінекономрозвитку.

Не менш цікаво минув семінар щодо врегулювання спорів шляхом медіації як ефективного інструмент діяльності Національних Контактних Пунктів, де працівники НКП ділились досвідом та відповідали на запитання учасників заходу. Марина Саприкіна, керівниця Центру «Розвиток КСВ», член Міжвідомчої робочої групи при НКП: «Другий Форум відповідального бізнесу продемонстрував інтерес до теми соціальної відповідальності. Важливо, що і сама соціальна відповідальність змінюється, вона стає все більш інтегрована в діяльність компаній. Важливим став і той факт, що за рік спільними зусиллями з Національним контактним пунктом ми з нуля на 15% підвищили обізнаність про Керівні принципи ОЕСР для багатонаціональних компаній та на 8% про Національний контактний пункт. Тому такі Форуми важливі, оскільки на таких майданчиках урядові структури, бізнес та громадські організації вибудовують довіру»

*** Довідка:

Центр «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності» – експертна організація в Україні з відповідального ведення бізнесу та розвитку корпоративної соціальної відповідальності. Пріоритети Центру: розвиток КСВ, кар’єрних навичок серед молоді, STEM освіти і популяризація науки і технологій серед дівчат. Серед основних досягнень Центру – щорічний Конкурс кейсів з Цілей сталого розвитку, Пакт заради молоді, Карта професій й спільнота Кар’єра мрії, щорічний Форум «Бізнес і університети», проект Дівчата STEM тощо. В рамках своєї діяльності Центр співпрацює з Міністерствами, міжнародними організаціями, компаніями.

Національний контактний пункт з питань сприяння наданню рекомендацій (керівних принципів) для багатонаціональних підприємств у рамках Декларації Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) про міжнародне інвестування та багатонаціональні підприємства в Україні (далі – НКП) – створено у 2017 році при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі. У 2018 році створено Міжвідомчу робочу групу щодо забезпечення функціонування НКП, до складу якої увійшли представники громадських організацій, бізнес-асоціацій, та Міністерств. Основними функціями Національного контактного пункту є: 1) просування та підвищення ефективності Керівних принципів ОЕСР для багатонаціональних підприємств; 2) сприяння у вирішенні питань щодо порушення Керівних принципів ОЕСР для багатонаціональних підприємств. Під час вирішення питань щодо порушення Керівних принципів ОЕСР для багатонаціональних компаній рекомендується використовувати формат медіації.